Smaller Default Larger

Wydział Informacyjno – Bibliograficzny

Biblioteka Pedagogiczna w

Ciechanowie

 

 

Edukacja klasyczna

 

 

Wydawnictwa zwarte

  1. Aksjologia w kształceniu pedagogów / pod red. nauk. Janiny Kostkiewicz, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 
  2. Benner Dietrich: Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań edukacyjnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2021.
  3. Beręsewicz Paweł [et al.]: 12 ważnych opowieści : polscy autorzy o wartościach, Publicat, Poznań 2017.
  4. Beresewicz Paweł [et al.]: Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach, Prószyński Media : Fundacja „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”, Warszawa 2016.
  5. Blanch Teresa, Gasol Anna: Wielka księga wartości : opowiadania o szczerości, tolerancji i innych ważnych sprawach, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa 2020.
  6. Gudro-Homicka Maria, Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych, Difin, Warszawa 2017
  7. Hockuba Jadwiga: Tajemnice i inne historie : scenariusze zajęć wspierające pracę nauczyciela etyki w klasach 0-IV, Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, Gdańsk 2017.
  8. Karwatowska Małgorzata: Uczeń w świecie wartości, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2010.

 

Artykuły z czasopism

  1. Bałachowicz Józef: Szkoła do naprawy. Wartości jako wymiary codziennego uczenia się // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze nr 8/2019, s. 3-16.
  2. Czechowski Jan: Aksjologiczne aspekty wychowania // Nowa Szkoła nr 1/2010, s. 32-38.
  3. Deja Monika: Personalistyczne przesłanki edukacji aksjologicznej, czyli jak i po co nauczać o wartościach // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze nr 7/2018, s. 3-15.
  4. Denek Kazimierz: Kulturowo-aksjologiczne konteksty edukacji // Nowa Szkoła nr 8/2015, s. 7-14.
  5. Fiedorczuk Justyna: O wartościach w procesie edukacyjnym // Edukacja i Dialog 1/2/2010, s. 78-81.
  6. Graczyk Agnieszka: Prawdziwe wartości w życiu człowieka : scenariusz zajęć // Biblioteka w Szkole nr 2/2019, s. 28-30.
  7. Jankowski Bogdan: Moralność szkolna, czyli rozważania na początek roku // Dyrektor Szkoły nr 2/2012, s. 31-33.
  8. Jaśkiewicz Barbara: O wychowaniu ku wartościom narodowo-patriotycznym w edukacji szkolnej // Meritum nr 3/2016, s. 7-11.
  9. Klimowicz Anna: Dobroczynność jako element pracy wychowawczej // Dyrektor Szkoły nr 12/2017, s. 74-78.
  10. Klimowicz Anna: Szkoła miejscem promowania wartości // Dyrektor Szkoły nr 2/2017, s. 72-75.
  11. Kobyłecka Ewa: Wokół możliwości porozumienia aksjologicznego nauczycieli i uczniów w szkole // Edukacja nr 1/2011, s. 70-77.
  12. Kowalski Mirosław: Falcman Daniel, Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna (refleksje o i dla edukacji szkolnej) // Edukacja nr 1/2011, s. 35-41.
  13. Kozłowski Tomasz: Uczniowie dobroczynni // Dyrektor Szkoły nr 12/2017, s. 72-74.
  14. Królikowski Jacek: Jak uczyć o wartościach // Dyrektor Szkoły nr 6/2018, s. 23-27.
  15. Kuszak Kinga: Poprzez kontakt z poezją rozwijać w uczniach uważność, skupienie, wrażliwość na piękno otaczającego świata…// Edukacja Wczesnoszkolna nr 1/2018/2019, s. 23-37.
  16. Łaszczych Agnieszka: Pedagog i dziecko w świecie wartości // Poradnik Bibliotekarza nr 1/2022, s. 5-11.
  17. Machnio Dominika: Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny // Nowa Szkoła nr 5/2015, s. 38-47.
  18. Mastalski Janusz: Aksjologiczne „pułapki” współczesnej edukacji // Nowa Szkoła nr 1/2016, s. 13-22.
  19. Mazur Piotr: O młodzieżowym sposobie myślenia o wartościach // Język Polski w Liceum nr 1/2010/2011, s. 100-101.
  20. Osiecka Ewa: Prawda, dobro i piękno, czyli słów kilka o wychowaniu do wartości w przedszkolu // Meritum, 2022, nr 2, s. 49-57.
  21. Równy Anna: Rola filmu w wychowaniu do wartości : edukacja filmowa w pracy wychowawcy klasy // Meritum nr 3/2020, s. 55-62.
  22. Sałaciński Lech: Aksjologiczne podstawy edukacji szkolnej // Edukacja nr 1/2011, s. 25-35.
  23. Skipietrow Natalia: Uczniowska moralność // Dyrektor Szkoły nr 7/2016, s. 77-79.
  24. Stróżyński Klemens: Między wartościami : pedagogiczny spacer po linie // Dyrektor Szkoły nr 9/2015, s. 59-61.
  25. Stróżyński Klemens: Rdzeń wychowania szkolnego // Dyrektor Szkoły nr 7/2018, s. 52-54.
  26. Szczepkowska Katarzyna, Tołwińska-Królikowska Elżbieta: Wartości a program wychowawczy // Dyrektor Szkoły nr 2/2017, s. 80-83.
  27. Tomkowski Jan: Edukacja klasyczna – dylematy i prognozy // Meritum. 2022, nr 2, s. 2-7.
  28. Woźniak Patrycja: Dydaktyka wartości // Edukacja i Dialog nr 1/2/2016, s. 46-51.